Supermamman returns!!

Jag har varit ensam med barnen ikväll. Jag brukar ytterst sällan ha ork att laga mat när vi bara är vi fyra. Brukar lätt bli gröt eller så. Men nu var det ju fredag och allt, Alma ville så gärna ha pizza. Jag ville inte så gärna åka och köpa pizza så jag tog ett beslut om att vi skulle göra egen pizza istället. Jo, ni läste rätt, VI skulle göra pizza. E var jättetrött så han låg i ett hörn på en kudde och halvsov medans jag, Alma och Jakob skred till verket. Jag skivade ingredienser, dom la på. Vi gjorde en vuxenpizza (med salami, champinjoner, ost och cayennepeppar) och en barnpizza (med skinka, ananas, tomat, ost och oregano). Vi bjöd in pappa/morfar eftersom vi visste att han också var ensam hemma. Barnen var metodiska, lugna, lyssnade och gjorde strålande goda pizzor!! Känner mig grymt nöjd över mitt tilltag som dessutom blev så himla bra! Inget bråk, inget tjafs, ingen tomatsås i någons hår och ingen pizza på golvet:-)





Detta kanske inte räknas som så supermammaaktigt i vissas ögon, men för mig var faktiskt detta en grymt bra initiativ av mig själv, jag är alldeles för slö för att verkligen göra saker ihop med barnen såhär. Iaf mer än ett i taget. Alma och jag bakade kakor förra veckan, men det är ju så mycket smidigare med bara en. Så att jag fixade med två barn, + ett tredje som var trött och gnälligt är jag faktiskt riktigt stolt över:-)

Kommentarer
Postat av: A

heja dig! :)

2008-09-20 @ 14:23:44
URL: http://fundringarna.blogspot.com/
Postat av: Jenny

Jättebra gjort!Jag skulle nog också dragit mig för att göra pizza med tre barn;-)

Nu har jag ju "bara" två vildar och vi har gjort pizza nångång tillsammans så jag anser pizza som jättebra matbasta:-D

Vilken mysig fredagskväll ni hade!:-)

2008-09-22 @ 05:51:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0