Studier hit och dit

Ibland när jag tittar på tv eller lyssnar på radio så slås jag av vilka konstiga saker det görs studier på. En gång såg jag hur en kvinna från länsstyrelsen gick och räknade skräp i en stad för att mäta nedskräpningen. Studien skulle följas upp efter ett år. Var väl bättre att hon hade städat upp skräpen hon såg istället för att bara rita ett streck i sitt block?? Igår hörde jag på radion om en studie som gjorts om ungas och gamlas användande av internet. Breaking news, stoppa rullarna: Unga och gamla använder inte internet på samma sätt!! Jag blev totalt chockad!! Eller också inte... Det hade jag kunnat berätta utan att göra av med en massa foskaranslag och/eller skattepengar. Dom gamla (vilka nu som räknas som gamla vet jag inte, det sas inte) använder mest internet till att skicka och ta emot mail och att läsa dagstidningar. Yngre shoppar, chattar, diskuterar och bloggar. Sen kan man såklart inte dra alla över en kam men det var detta som studien visat iaf.... Vad ska vi göra med informationen? Vad sa studien som ingen redan visste?

Nähä, nu är det dags för mig att ta tag i det här med barn och sånt, dom ska visst ha både frukost och kläder innan förskolan.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Kikar in fr Fl.

ha en bra dag!

2008-09-04 @ 10:05:27
URL: http://milliesegnaord.blogspot.com/
Postat av: Pyret

Kikar också förbi, mkt trevlig blogg,

mm ibland kan man undra vad som skattepengarna vi betalar går till.(haha).

2008-09-05 @ 10:49:07
URL: http://pyris.blogg.se/
Postat av: Sara

Ja, alltså, nu måste ju doktorn få komma in med ett litet inlägg... ingen vet nåt säkert innan det är bevisat! Och det måste man ha de vetenskapliga studierna till. Sedan är det ju så att man inte kan bevisa några hypoteser - bara omkullkasta dem eller inte och därför måste studier upprepas gång på gång (även dom studierna som handlar om så onödiga grejor som internaetvanor hos gamla resp unga) och när man har gjort det så vet man i alla fall inte - man kan bara säga att "resultaten peker på att..."

Hmm....fattar inte alls varför jag lämnat forskningen...ironisk

2008-09-13 @ 20:09:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0