Ibland blir det lite fel...

Jakob satt på toa och läste en saga för Alma när hon borstade tänderna. Favoritsagan här hemma just nu är "Vem är söt" av Stina Wirsén.


Jakob läser: "Oj oj oj, nu blir det bråk. Fågel är dummast och fullast"
Lite väl hård bok kanske, behöver väl inte beskriva världen som den verkligen är;-) Men självklart stod det ju att "fågel är dummast och fulast" Jakob ändrade sig också snabbt till det rätta ordet men jag hann tänka ett och annat innan och fick kämpa för att inte skratta åt min duktiga son som läser så bra!

Kommentarer
Postat av: A

älskar, älskar, älskar de där böckerna!!!! hur charmiga bilder som helst, även om jag håller med om att texten ibland blir lite väl hård.



men såååå underbara ändå!

2008-09-30 @ 22:43:45
URL: http://fundringarna.blogspot.com/
Postat av: Bantarbritta

Hahahah! Fågel är dummast och fullast! :D



Dottern och inte minst JAG älskar de där böckerna också. Vi har visserligen bara "Vems byxor?", och det känns som om den är för mindre barn, men eftersom den är så charmig och härlig så gör det inget ändå. :)

2008-10-03 @ 10:05:54
URL: http://bantarbritta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0