Varför går alltid helgerna så fort??

En extra dag
Här sitter jag på söndagskvällen och undrar vart helgen tog vägen egentligen. JAg var hemma i fredags och VAB:ade så egentligen har ju min helg varit längre än vanligt. Fast att vara hemma med tre halvsjuka vildingar är ju som jag kan ha nämnt tidigare, ingen vidare värst vila eller rekreation.

Röjartagen
Nånting har hänt med mig. Jag känner inte igen mig själv. Jag, den mest o-ordningssamma människa som går i ett par skor har plötsligt fått ett sug efter ordning och reda. Vart kom det ifrån?? Inte ens innan jag fick barn hade jag detta sug. Efter att tagit tag i kontoret i fredags ville jag tömma vårt inbyggda garage på bråte i lördags. Men eftersom Jimmy hellre ville åka till stan och shoppa så lät jag mig övertalas. Jaja, det var kanske inte jättesvårt att övertala mig, men ändå;-) Idag har jag ändå fått mitt nya intresse tillgodosett. Jag har röjt ur min derklädeslåda. Tycker att det är så konstigt att jag som aldrig tycker att jag har varken strumpor eller trosor att ta på mig har en låda som är knökfull. SÅ idag tog jag med mig en säck till byrån och skred till verket. Där fanns gamla slitna och utnötta amningsBH:ar, BH:ar från innan jag fick barn och som är på tok för små nu, det fanns strumbyxor med maskor, stay ups utan kompisar, stringtrosor från den tiden jag försökte inbilla mig att jag tyckte det var bekvämt, osköna trosor, fula strumpor osv. Min sentimentalitet låg på minus och jag slängde rubbet. Nu ekar det nästan i min låda men jag hittar i alla fall de trosor och strumpor och BH:ar jag vill!
Har tvättat en himla massa också, underbart!!

Vi har en mörk hemlighet i vår familj. Vi har ett skåp, eller snarare en garderob, med två dörrar. Alltså en dubbelgarderob. Den är fylld med....påsar! Påsar av alla olika slag, små plastpåsar, ICA-påsar, stora plastpåsar, papperskassar från IKEA osv osv osv. Hur mycket påsar som helst! Idag öppnade jag en dörr för att få ut ett par påsar att packa tradera-saker i och jag blev fasen anfallen! Blev trött på hela skiten så jag började plocka iordning. Vek papperkassar fint och samlade i en stor kasse. Knöt ICA-kassar och dyl som passar i sophinken i en annan kasse. Övriga kassar i mycket gott skick och klart lämpade för återanvändning sparades också. Resten samlades ihop och ska slängas! NUmera kan man alltså öppna skåpet utan att bli anfallen och t o m välja vilken sorts kasse man vill ha. SKa också försöka lära både mig själv och maken att ta med kassar när man åker till affären...

Shopping
Dan på stan var rätt så trevlig. Jakob coh Alma fick varsin ny mössa från PoP. E fick en snygg randig tröja från samma affär. Jimmy köpte skjorta och byxor, jag köpte leggings och jeans. Varje gång vi parkerar nere i stan ser jag en skylt i parkeringshuset. Jag tycker inte riktigt att den stämmer, får inte ihop det riktigt... Tänker att begreppet olovlig innebär att det är förbjudet typ. Å vilken är den lovliga körning som är tillåten måste ju bli följdfrågan;-)

Sen åkte vi till IKEA. Vi var inte ensamma där. Det var inte ens mycket folk. Det var galet mycket folk! Jag får nästan lite panik i sånna situationer. Fick en man med permobil bakom mig och kände att jag inte kunde stanna och titta på en enda grej för då skulle jag automatiskt stoppa honom. Fick kolla på köksinredning liksom lite i farten bara. Svettigt! Men vi fick med oss en massa ljus hem iaf, det var huvudsaken!

Pyssel
Våra barn, i synnerhet Alma, är verkligen i pysslartagen just nu, och det är pärlor som gäller. Hon pärlar så ofta hon får, idag tvingade vi faktiskt ut henne i en timma också. Idag har hon pärlat tre runda och en stor groda, igår pärlade hon tre runda och i fredags en rund. Strykjärnet går varmt! Ikväll hängde vi upp några av alstren i fönstret, till jul ska vi köpa röda och silvriga pärlor och göra julkulor av tänkte jag:-)
Alma har inte varist särskilt intresserad av bokstäver och sånt och vi har inte trissat henne i det heller. Hon skriver ALMA på allt hon  kommer åt och det är ju bra. Men idag gjorde hon en pärlplatta till Jimmy, med "Pappas" bokstav på. Vi blev grymt impade, vi visste som sagt inte att hon kunde några andra bokstäver än A, L och M... Fast hon hade ju gjort den spegelvänd men eftersom man liksom vänder på den när man stryker den blev det ju klockrent:-)


Kommande veckan
Har grymt mycket att göra på jobbet i veckan och bara fyra dagar att vifta på eftersom jag ska vra ledig på fredag och åka till Ullared. Jimmy är upptagen varenda kväll så jag kan inte sitta sent heller... Fasen, fattar inte hur jag ska hinna... Veckohandlat har jag inte heller gjort, vi får försöka leva på det som finns. Det finns pasta, ris och potatis, det finns kyckling och färs i frysen så det löser väl sig...

Kommentarer
Postat av: Malin

Hej!

Missade att fråga vad du gillade presenten? Du får säkert byta om du vill..



Tack för senast

2008-10-13 @ 20:03:28
URL: http://mammigranten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0