VAB

Idag har jag "för säkerhets skull" vabbat mina barn. Jakob hade feber igår morse så vi tänkte att det kanske var bäst att han stannade hemma idag också. Jimmy, som har varit hemma resten av veckan, insisterade på att även Alma och E nog fortfarande var lite sjuka så att jag skulle ha dom hemma också. En ren hämndaktion från hans sida om jg får tippa, dom har inte visat minsta sjuksymptom förutom lite snor men det kan dom ju ha hela hösten om det vill sig illa.

Jag har iaf tagit tillfället i akt att dels städa vårt kontor (som inte kan varit grundstädat på eviga tider, plockade undan papper från Jimmys halva som var daterade 2006.) Dom låg i hans "jätteviktiga" hög som jag stört mig på i typ 2 år då. Har aldrig sett honom röra ett enda papper där, bara lägga på fler. Nu ligger dom i en kartong så får han ta hand om dom när han kan, jag ser en snygg svart kartong istället för en dammsamlande jättehög papper. Har dammat datorsladdar, lyft på skrivaren och dammat under den, plockat ner alla pärmar och dammat på hyllorna osv osv. Jag är sjukt imponerad av mig själv, är ingen städälskare direkt...

Parallellt med detta har jag även underhållt kidsen. E är verkligen en levande terrorist (till skillnad från Ahmed, the dead terrorist) som går fram genom huset som en vilde. River ut varenda låda, äter kattmat, plockar ur diskmaskinen, smiter ut, klättrar upp på diskänken osv osv. Vem behöver träna med en sån i huset?? Men dom stora kidsen har fått pyssla, dom har pärlat massa pärlplattor som jag så fint strukit med strykjärnet sen, dom har klippt och skrivit små skyltar och dagens stora projekt blev att baka chokladbollar.


Jakobs alster, märk väl bajskorvarna i högerkanten


Å Almas som varierade från pärlstorlek till, enligt egen utsaga, bajskluttsstorlek...

Kommentarer
Postat av: Anonym

WOW imponerad, du har kört hårt.

2008-10-10 @ 18:26:01
URL: http://thedevilwears.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0