Tack google!

Ikväll ska vi göra fläskfilé med jättegod sås med bla lime och sambal oelek som vi lagat några gånger. Är ett recept jag hittat nånstans och skrivit ut och satt i min receptpärm. Det är rätt många ingredienser i så det är lite klurigt att lära sig utantill. Har frågat lite kompisar om jag råkat dela med mig av receptet till dem men ingen vill kännas vid det. Sökte på arlas receptsök, fanns inte. Sökte på icas receptsök, fanns inte. Trodde att det kanske borde finnas på nån av dom för jag tar mest recept ut buffé och sånt. Men  icke. Testade googl, sökte på fläskfilé lime. Fick rätt på första träffen, kvällen är räddad!

http://www.recepten.se/recept/limefile.html 

Har förresten räknat points på rätten men det stod ju såklart på det pappret som är borta. Men har för mig att om man använder vikväktarfraiche att man hamnar på ca 3p/portion på själva grytan. Sen brukar vi ha couscous till och haricots verts frästa i smör med vitlök och citron så då blir väl värdet lite högre;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0