Stickning

För två år sen var Alma ca 1,5 år. Rätt så liten mao. Då började jag pendla med tåget till mitt dåvarande jobb. TÄnkte jag skulle sysselsätta mig under resorna med att sticka. Så jag gick till en garnaffär och inhandlade en massa garn, en beskrivning och lite annat. Jag hade inga höga förhoppningar om att tröjan skulle bli klar i rödrappet så jag siktade på storleken 4 år. Ägarinnan tittade märkligt på mig, men jag stod på mig. Jag åkte tåg ca 3 månader. Hann sticka hela bakstycket och börja på framstycket. Det gick undan, för att vara mig! Sen slutade jag åka tåg. Sen stickade jag lite fel och mamma skulle hjälpa mig att fixa till det. I helgen kom jag på att visst fasen, den där tröjan ja... Nu är Alma 3,5 år, dvs snart 4. Jag måst eliksom ta tag i det där nu. Så ikväll har jag stickat......6 varv på framstycket! Säkert typ 2 cm eller så... Det kanske blir så att nåt framtida barnbarn kan får tröjan åtminstone;-)


Kommentarer
Postat av: tiny

Åh, det måste jag testa! Har en hel påse med skumtomtar kvar. ((:



haha, hoppas att du lyckas blir klar med tröjan inom ett halvår nu då!

2008-10-20 @ 22:01:20
URL: http://tinys.blogg.se/
Postat av: B

Haha, det där känner jag igen! Ägnade förra sommaren åt att sticka en halsduk, funderar på om den eventuellt hinner bli klar till jul.

2008-10-21 @ 09:05:14
URL: http://telefonsladd.blogspot.com
Postat av: Helgona

haha snyggt jobbat! Tycker att det tyder på god självkännedom att begära str 4:)

Så lycka till!

2008-10-24 @ 07:58:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0