Poliser på vägen

När vi satt på eftermiddagsfikat klev det in två konstaplar som varit på utbildning under dan. Det är två herrar jag ofta pratar med i telefon så vi skojade lite. Sen sa dom att dom var på väg hem (jobbar på en station 5 mil bort, fast vi tillhör samma organisation, be mig inte redogöra för hur allt hänger ihop bara) och undrade om jag behövde skjuts. Dom skulle liksom köra förbi mitt hus på vägen. Så jag flexade ut 45 minuter och åkte polisbil hem. Fast dom fick stanna vid busshållsplatsen eftersom jag hade min bil där. Konstaplarna åkte i varsin bil (också lång historia) och när han som skjutsade mig svängde av, svängde även den andra av. En kvinna som bor vid busshållsplatsen hämtade i samma veva sin post och såg lite oroligt på mig och undrade varför jag behövde poliseskort av två bilar för att ta mig hem. FIck förklara läget så hon kunde lugna ner sig lite. Sen var jag ju tvungen att åka bakom polisbilarna sista kilometrarna hem eftersom vi skulle åt samma håll. Värdelöst, folk vågar ju inte ens hålla ordinarie hastighet när det är polisbilar på vägen. SÅ på 70-vägen körde dom väl typ 60-65 så jag trodde aldrig jag skulle komma hem... Herregud, poliserna mäter inte hastighet bakåt och dom stoppar inte folk för att dom kör i 70 km/h på 70-vägar heller...

Hittade en rolig felskrivning på ett pappaer idag, en patrull som tagit hand om en berusad ungdom. På pappret, som jag skulle skicka till Länsstyrelsen, stod följande längst ner:

Flickan skjuts av 4244   hem till modern.

Dom menar ju såklart att flickan skjutsats hem till sin mamma men formuleringen i början är väl inte helt lyckad...

Kommentarer
Postat av: Sarah

Ja, det vore väl ganska illa om polisen börjar skjuta berusade ungdomar bara så där :-D

2008-10-30 @ 09:44:46
Postat av: Nathalie

Kul att läsa lite om "polisers" vardag ;-)

2008-10-30 @ 20:46:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0