Men tulpanlökarna då???

Ullared
I fredags morse åkte jag, min syster och vår rätt så sjuka och alvedonknaprande mamma till GeKås i Ullared. Jag har inte varit där sen jag väntade Alma, hösten 2004 så man kan inte säga att jag är nån van GeKåsbesökare. Men nu var det alltså dags. Jag hade skrivit en lista som låg kvar på jobbet. JAg fick handla på chans, vilket inte är särskilt svårt väl på plats;-) Fick ihop en massa julklappar till barnen, ett par klädesplagg till mig själv, fodrade överdragsbyxor till Alma (som faktiskt var bland det viktigaste jag hade tänkt mig) och framförallt en schysst vinterjacka till mig själv. Sen plockade det givetvis på med heminredning, musik, hygienartiklar, color catcher ( 5 paket, undrar varför jag inte köpte fler?? Det skilde var ju faktiskt nästan halva priset mot mitt lokala ICA och det är så skönt att ha hemma...) och en massa annat. En lyckad fredag helt enkelt. MIn syster hade dock räknat med att vi skulle åka runt 15 från Ullared. Hon hade inte räknat med att jag och mamma inte vill stressa och inte handlar världssnabbt. Klockan var 18 när vi åkte hemåt... Vi lyckades med en för oss alla ganska otrolig bedrift. Vi åt på McDonalds (frukost) Burger King (lunch) och MAX (middag) på en och samma dag!!!

Min kundvagn efter första omgången.

Städa och röja
MIn nya identitet som röjarexpert, o-nostalgisk och utrensare håller i sig. Först fick förrådet sig en omgång och det stär nu fyra kassar skor som ska slängas!!! Sen fick hallen sig en hyfsad genomkörare. Hann dock inte med allt men iaf så är alla sommarskor undanplockade och övriga skor ordentligt insttäda på respektive plats. Hallen är egentligen ett omöjligt projekt för den kommer vara fin tills ungefär imorgon kl 16.15 då vi kommer hem... Är fortfarande en garderob kvar som jag tänkt i två veckors tid att jag vill städa ur men inte hunnit. Däremot så fick badrumsgarderoben lämna ifrån sig två kassar skräp... Varför sparar man på kartongen till plattången liksom, kommer jag nånsin stoppa i den i sin kartong igen? Absolut inte... I badrumsgarderoben gjorde jag också ett otroligt fynd. Vet inte vem av mig och Jimmy som yrslat till det mer än vanligt men där låg iaf kameraladdaren! JAg misstänker självklart Jimmy, har inget minne av att jag lagt den där...
Jimmy lyckades återigen planera bort lördag förmiddag så vi kunde inte åka till återvinningsstationen då heller. Nästa helg kanske??

Julklappar
Under helgen har frågan om julklappar kommit upp flera gånger. Fasen, jag hatar att behöva fundera på sånt, det finns inget som våra barn verkligen verkligen behöver, sånt får dom när behoven uppstår. Å själva är dom värdelösa på att önska sig saker, det enda dom med gemensam tankemöda kunnat komma på är ett Rorry Racerbil-pussel och en Rorry Racerbil film. Båda dessa är inköpta redan. Vi var hos svärmor i lördags och hon undrade. Mamma undrade när vi var på GeKås. Jaja, det löser sig säkert, det brukar bli bra klappar tillslut. Jag brukar säga att kommer dom inte på nåt så kan dom köpa vad som helst på Polarn och Pyret;-) 

Söndag
Igår gjorde Jimmy en rostbiff. Om ni inte förstått det tidigare så är det han som är the chef i vårt kök. Vi bjöd över mina föräldrar idag på Mat-Tinas underbara potatisgratäng med rostbiff och trattkantarellsås. Jag och dom stora barnen hade gjort en äppelpaj med rivna äpplen i, supergott! Det serverades gelé, saltgurka och kokta grönsaker på bordet, värsta söndagsmiddagen!
När besökarna gått hem gick vi ut en sväng. Vi gick till dammen och kastade sten. Enkelt nöje:-)

Alma satsar på eget höstmode


Här kastas det stenar i massor!


Sköna plums!

Det enda jag inte hann med under helgen som jag tänkt var att plantera mina tulpanlökar. Måste försöka hinna få ut dom i veckan. För några höstar sen var jag ute med spettet och bände ner lökarna under tjälen, tänkte slippa det i år;-)

Stor kille
E har verkligen börjat växa till sig nu. Vi hade ju mycket probelm i vintras med att han inte växte som han skulle. Jimmy var på kontroll med honom i torsdags. Han har sen i maj (E alltså, inte Jimmy) gått up 2 kg och vuxit ca 8 cm!!! Inte undra på att kläderna blivit försmå typ samma dag som man köpt dom. Börjar bli lite orolig för vinteroverallen i strl 80 nu bara. Men den är ju från Polarn så jag tror nog att den funkar, dom brukar vara rejäla i storlekarna! Var inne hos E nu ikväll och skulle stoppa om honom. Han ville nog eventuellt berätta för mig att han börjar bli för stor för sin säng;-) Hans mamma ringde förresten igårkväll, kul att hon vill försöka sig på lite kontakt i alla fall! Får se om hon vill ta upp umgängena igen så småningom men vi är glada bara att hon hörde av sig:-) Ett steg i rätt riktning.


Ja, jag vet att färgkombinationerna är gräsliga men ibland blir det bara så...

Vecka 43
Jag har äntligen tagit tag i det här med att fixa bläck till vår skrivare så nu är matlistornas tid på gång på riktigt i vårt hem igen. Jag har skrivit ut en jättefin lista och rensat av kylskåpet och satt den väl synlig så ingen ska missa den. Veckohandlade gjorde vi igår så nu ä'r det bara att hoppas på att det fungerar!! Tyvärr blev det ingen nyhet på listan den här veckan, brukar ha som mål att det ska vara en ny maträtt varje vecka. Men kanske nästa vecka iaf:-)


Kommentarer
Postat av: Penny

Åh, vad de är kul med Ullared. Blir ju nästan lite sugen att ta en bussresa bara för att handla julklappar som jag missade när jag var där. Var det mycket folk?

2008-10-20 @ 15:31:37
URL: http://pennye.blogg.se/
Postat av: Anna

Var härligt med Ullared. Var där i somras och vill dit igen.

2008-10-20 @ 21:12:27
URL: http://majsanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0