Inte upprörd ett dugg idag:-)

Idag ska jag inte uppröras över någnting i min blogg:-)

När jag kom  hem idag hade det kommit ett par tradera-paket på posten. E fick en reservsnuttefilt (nu har han tre, vi hoppas att vi kan få tvätta den överäckliga originalfilten emellanåt) och Jakob fick en täckväst. Båda sakerna var jättefina. Helt plötsligt säger Jakob, helt kolugnt, utan dramatik: Titta mamma, jag har visst tappat en tand, det är ett hål här nu. Sen var det inget mer med det. Jag som mamma tyckte nog ändå att det var en ganska så stor grej så jag frågade vart tanden var. "Jag vet inte, den försvann på golvet, det sa bara pling". Vi har inte ens märkt att tanden varit lös så den kan inte varit så värst lös innan han "plingade" iväg den. Efter mycket letande hittade vi iaf tanden tillslut. Nu ligger den i ett glas vatten på hyllan ovanför sängen så får vi se om det blivit nån peng imorgon. Undrar om man måste skaffa en sån där tandburk nu? Vart gör man annars av tänderna? Känns hårt att slänga dom...

Röjde förrådet nu ikväll för att hitta alla miljoners barnskor som kan vara bra att ha till vintern. HIttar inte kavatkängorna i strl 23 och inte dom i 21 heller. Undrar om vi lyckats låna ut dom... Å till vem i så fall? Så jag får nog köpa nya till E. Till Alma fanns det och Jakob verkar kunna ha dom han fick i februari fortfarande.

Fick hem alla kläderna från Me&I idag. Allt satt superbra! Köpte tights till Alma och valde mellan 98/104 och 110/116. Valde dom större. Vilket var en jäkla tur, dom var liite för långa men inte mycket. Jädrar vilka långa ben hon måste ha...

Somnade hos Alma nu ikväll så nu är jag lite lagom mosig och rösen som vi säger i min del av landet. Försöker värma upp mig med rött te och mörk choklad:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0