Imse vimse spindel

Jag är inte särskilt rädd för spindlar. Tycker dom är rätt så snälla djur. Tycker att dagg i spindelnät i soluugång är otroligt vackert. Men imorse när jag ut ur huset hängde det två feta spindlar i varsin tråd i ansiktshöjd utanför dörren. Brrr. Då tyckte jag inte dom var så värst mysiga. Dom sprattlade med alla sina ben och åkte lite upp och lite ner. Huuuu. FIck böja mig jättekonstigt för att ta mig runt dom, var tvungen att vända nacken åt dom för att låsa dörren. Såg för mitt inre hur dom hoppade på mig. Vände mig blixtsnabbt om och båda hängde kvar och viftade på benen. *ryser* Ungarna hade inte sett nåt och satt redan i bilen. Alma kom på att hon glömt snuttefilten inne. Jag var tvungen att gå förbi spindlarna igen och in i huset. Till min fasa hittar jag dom inte i luften, dom är rätt svåra att upptäcka när dom bara hänger sådär. Knixade mig förbi där dom hade hängt tidigare. Hämtade filten. När jag öppnade dörren igen hängde dom minsann där igen, tror fasen dom blivit ännu större. Kan spindlar vara uträknande? Kan dom dessutom vara kompisar? Dom var ju två stycken, bara 10 cm från varandra som höll sig i samma höjd hela tiden! Huuu, jag kommer drömma mardrömmar om spindlar inatt, fast jag egentligen tycker att dom är rätt snälla djur. Bara dom inte är precis där jag är...

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hahaha!Jaa du...jag har liknande funderingar då det gäller dessa kryp;-)

Tror benhårt på att de gaddar ihop sig för att skrämmas mest möjliga;-)

Jag avskyr spindlar!Stålsätter mig för att inte bli alltför hysterisk i närheten av pojkarna men dessvärre verkar Oscar ha fått litet samma skräck som jag:-( Men på samma gång tycker han att de är rätt intressanta:-Dryyser

2008-10-03 @ 07:56:28
Postat av: Petra

Jag håller med, om dom bara håller sig borta ifrån mig så är dom ganska coola ;)// Sol

2008-10-04 @ 16:05:47
URL: http://storastorasyster.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0