En låt...

Går och sjunger på en låt som jag hördw i somras på nån lokal radiostation i Skåne. Den var på bred skånska och den enda textraden jag minns är "vad gjorde du så för, vad är det för mening". Handlade om nån stackars kille som inte fick till det med brudar, tror han fick en uppblåsbar Barbara i nån vers. Sen tror jag han vann en lastmaskin/hjullastare eller liknande, körde den olagligt, den blev beslagtagen och så tror jag att han taog livet av sig på slutet. Rätt fånig låt, men melodin har satt sig som klister i min hjärna. Nån som vet vad det kan vara? Har försökt kolla igenom texter med gruppen "Joddla med Siv" men hittar den inte där...

Kommentarer
Postat av: d'§

fin blogg du har?

2008-10-25 @ 18:27:12
URL: http://ballcrew.blogg.se/
Postat av: Mattias B

Denna är det sörrö:



Gunnar Bringman med Hishulta-Börje

2008-10-26 @ 09:36:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0