Receptet

På begäran kommer här receptet på muffinsen:) Dock har jag för mig att jag bara tog en påsa saffran till fyllningen andra gången för det blev rätt så starkt med två påsar.

Chokladmuffins med saffransfyllning
12 st


3 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
1 dl smör eller margarin
5 dl florsocker med chokladsmak
3 st ägg
1 dl mjölk

Fyllning:
200 g cream cheese naturell (typ Philadelphia)
1/2 dl strösocker
2 paket Saffran

Garnering:
Florsocker

TILLAGNING
Sätt ugnen på 175 grader. Blanda alla torra ingredienser i en skål. Tillsätt margarin (smält eller flytande), ägg och mjölk. Blanda väl.
Blanda samman ingredienserna till fyllningen. Fördela kaksmeten i muffinsformar eller i långpanna. Lägg fyllningen i en liten spritspåse, alternativt använd sked och tryck i en klick av fyllningen i varje muffins eller med jämna mellanrum i långpannan.
Grädda mitt i ugnen i ca 25 minuter. Låt svalna på galler. Sikta över florsocker vid serveringen.

Kommentarer
Postat av: Malin

blir att testa det till helgen då tror jag

2008-11-05 @ 10:50:59
URL: http://mammigranten.blogg.se/
Postat av: Christine

MUMMA!!

Det där skall jag absolut testa!!

tackar för smaskensrecept :-)

2008-11-05 @ 12:36:21
URL: http://widenskan.blogspot.com
Postat av: Petra

Ska genast planera in ett muffinsbak i mitt julschema låte super smarrigt :) // Sol

2008-11-06 @ 08:51:13
URL: http://storastorasyster.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0