Halloween, ljus och snö, men tulpanerna då??

Fast jag tänker börja med at vara präktigt sur på min dator och telefon som vägrar samarbeta idag. Alla fina bilder jag tagit under helgen vägrar hoppa in i datorn. Alla kort t o m onsdag kommer med men sen liksom finns dom inte:-( Fast jag kan se dom klart och tydligt i telefonen, på sama minne som övriga kort. Säger som E; Bajjjjs;-)

Halloween
Som Jakob har längtat efter Halloween. Vi vet verkligen inte varför, vi har aldrig nånsin firat det eller pratat om det, men Jakob har frågat sen i somras hur länge det är kvar egentligen. Så därför ställde vi till med en liten mindre tillställning här i fredags. Mina syskon med respektive kom hit och min pappa. En del mer utklädda, andra lite mindre. Vi smyckade vardagsrummet med ballonger, spindelnät och girlander med spöken och fladdermöss (här skulle ni fått se en bild), tände en massa ljus osv. Åt svart spagetti och sen kladdkaka i form av en spindel. Allt kändes himla lyckat, folk verkade nöjda. Jakob och Alma hade dessutom hunnit gå till grannen och fråga Bus eller Godis en sväng och kom hem med några klubbor, lite pengar och en starköl till pappa;-)
Min svarta lilleduk blev verkligen hur snygg som helst på bordet, nu ska jag bara hoppas på att den blir ren tills det är dags för adventspynt:-)

Snö
Under den här rubriken skulle ni fått se typ 5 bilder *arg* Här har det snöat massor. Sen blev det kallt och snön blev stenhård. Hade fullt sjå att ta mig in med vagnen från bilen i dag, hjulspåren har fryst så det är värsta knöggligt. Men vi har haft fram overaller och termobyxor, vinterkängor och tjockvantar och barnen har lekt. Dom tycker ju att det är alldeles underbart! Själv tycker jag att det är väldigt vackert, om än lite opraktiskt. Ska det va så ska det ju va liksom och inte sånt här hårt elände. Man får ju liksom hacka ut kuber och bygga en snöigloo i miniformat istället för et snölykta.

Ljus
Vi har 8 värmeljus på fläktkåpan *bild*. Det går åt ungefär 3 ljus/dag/ljuslykta = 24 ljus bara där/dag. Sen har jag två i ett fönster som jag byter 2 gånger/dag. Sen har jag stora värmeljus på pianot och i köksfönstret. Men där räcker faktiskt 1 ljus hela dagen. Det blr iaf en jäkla massa ljus...
Vi var på min farfars grav och satte ett ljus igår. Jakob, som aldrig träffat min farfar, berättade en himla massa om gammelfarfar, jag kände inte igen ett enda dugg faktiskt. Han har mycket fantasi killen;-)

Umgänge
Första lördagen varje månad har E umgänge med en av sina föräldrar. Då kommer den föräldern hit och vi äter lite lunch och dom få dela E:s vardag. Pratar lite om hur han har det osv. I fredags eftermiddag får vi veta av soc att det itne blir nåt umgänge för mamman ville inte komma. Känns så sorgligt. Inte för att det gör E särskilt mycket nu, men tänk om nåt år eller två när han är mycket mer medveten om sin situation. Jag vill att han ska kunna kalla henne för mamma och sin pappa för pappa utan att det känns konstigt. Vill att han ska ha två mamma och två pappa och att det är så det är. I dagsläget är ju vi hans mamma och pappa, det är det enda han vet om. Men jag vill att hans riktiga mamma ska vara mer än en person på ett kort för honom och jag hoppas att vi kan få igång umgänget på något sätt.
När vi ändå är inne på ämnet E så väckte han mig i lördags morse. Jimmy ade gått upp och lät mig sova. Straxt efter nio kom E in och klättrade up i sängen. Bankade lite på mig och sa "mamma, mamma". När jag började piggna till lyser hela ungen upp, sen plockar han ur nappen och ger mig en stor, slemmig och snorig puss, mitt på munnen. Kan dagen börja bättre?

Shopping
Var bara tvungen att handla lite idag när jag hamnade in på http://www.mixin.se/
            

Man måste ju börja ladda för julen nu ju!! Sen har inte jag ett sånt där underbart hus som man kan ha bara lantlig inredning i, det funkar liksom inte i vårt astråkiga 70-talshus. Men man kan ju försöka lite grann iaf:-)

Vecka 45
Är visst bara ett par timmar kvar till nästa vecka. Vi har ingen matlista eller veckohandling gjord. Jag har fortfarande ingen bil. Han som skulle laga den (min stora lillebror) hinner ju aldrig. Lutar åt att vi får köra den till verkstaden iaf. Tvättningen är snart klar iaf, bara ett par maskiner kvar, får nog inse att dom får bli över tills nån annan gång. Förhoppningsvis blir detta en lite lugnare vecka på jobbet. Utbildning på tisdag, sen bara vanligt jobb. Jag ska ge min förkylning en dag till på sig att ge sig av, sen ska jag ner i gymmet. Måste verkligen fixa till lite benmuskler innan vi åker till fjällen... Om nån har några smarta övningar man kan träna benen på med en pilatesboll tas dom tacksamt emot.
Om det skulle bli lite tö så snön smälter bort så ska jag ha ner tulpanerna i jorden, dom ligger fortfarande i sina påsar och väntar... Får väl ta med mig ficklampan ut för det hinner ju bli mörkt innan jag hinner hem nu förtiden...

Kommentarer
Postat av: Helgona

Haha du ska se att kameran hoppar igång vad det lider, så du kan lägga in bilderna i efterhand...

Härlig sovmorgon o väckning!

2008-11-03 @ 14:35:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0