Det som egentligen betyder nåt

Alma var inte trött ikväll, hon ville inte sova. Hon och Jimmy var osams och hon skrek. Tillslut gick jag in och frågade varför hon var arg. Hon hade glömt snuttefilten på förskolan. Hon hade glömt Bus och Anki på hyllan. Dom var ensamma nu. Sen tog jag en kudde och halvsatt i hennes säng med henne på bröstet, ungefär som man har en liten bebis. Skillnaden nu var att det var väldigt mycket långa ben som stack ut på sidorna. Killade henne på ryggen och kände själv hur jag blev helt lugn, kände att jag faktiskt inte brydde mig om hur Simon & Thomas skulle få till köket på TV eller om jag fått några mail. Allt som var viktigt var att få ligga där med min älskade dotter och killa henne på ryggen tills hon somnade.

Sen somnade visst jag också och Jimmy kom in och väckte mig runt 21.30. Men vad gör det?

Kommentarer
Postat av: Jessica

Sitter själv här med en stor, febrig, tjej i knät och tycker det du skrev var så vackert!

Visst är det så att allt annat bleknar när man har ett barn att ta hand om :-)

2008-11-04 @ 13:35:42
URL: http://livetsom.kristenforalder.com
Postat av: christine

Hallå

vi är med i barnens bokklubb men betalade alldeles för mycket såg jag..

den finns på www.adlibris.se för 92:-

Känner igen det där med att klia på ryggen.. mysigt! :-)

kram

/ C

2008-11-04 @ 20:31:30
URL: http://widenskan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0