Ute!

Idag har vi varit ute mest hela dagen, barnen och jag. Underbart!! Dom var lite sega i morse att få igång att leka men efter en stund var dom igång. Jag passade på att dammsuga på morgonen, inte så jäkla smart kanske för huset såg ju likadant ut på kvällen igen. Men hade jag inte dammsugit så hade det ju sett dubbelt så skitigt ut;-)  Alma smörjde in sig i solkräm och tågade sen gladeligen ut i den stora högen matjord som är utspridd över gräsmattan där vi ska jämna till och så nytt gräs. Hon bytte snabbt färg till svart, jättefint, verkligen;-)

På eftermiddagen laddade vi E:s vagn med festis och singoallakex och tog en liten promenad. Blev fika i gröngräset. Väl hemma igen försvann alla tre ungarna till sandlådan. Själv kände jag mig lite trött så jag la mig i skuggan så att jag kunde höra dom men dom såg inte mig. Tror dom lekte i närpå en timma utan att bråka eller putta på E. Fick kika upp ibland för att kolla så dom verkligen var där alla tre men det var dom. Av nån märklig anledning så leker mina barn allra allra bäst när dom tror att ingen vuxen ser. Ibland när dom kommer igång med en lek så vågar jag knappt röra mig för hör/ser dom mig så är liksom förtrollningen bruten...

Tyvärr blir det inte några bilder från mig på ett tag för min telefon är på lagning:-( Å den stora kameran har man ju liksom aldrig med sig ut...

Kommentarer
Postat av: Petra

Jag vet precis hur det där är, det blir tyst och man liksom smyger på tå för att kolla men samtidigt inte störa fr om dom får syn på en så är magin bruten :) Ibland lyckas det och man kan smyga därifrån igen, ha ha

2008-05-29 @ 09:13:53
URL: http://storastorasyster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0