Supermamman har slagit till igen...

När jag kom från jobbet idag mötte Jimmy mig i dörren för då skulle ah iväg. Jag var dessutom lite sen så vi typ vinkade från den ena bilen till den andra. Jag störtar in i huset och där inne är det fullt kaos som råder. Alla är trötta, hungriga och alla vill ha mamma för sig själv. Mamma ville helst sätta sig på toa ifred en stund;-) Jaja, försöker reda ut med barnen vad dom ätit under dagen och det verkar ändå som att dom ätit rätt nyligen så vi tog supermiddagen rostat bröd med oboy. Men vad fasen, dom var glada och nöjda. Skit samma att vi nu bara har pyttelite mjölk kvar tills imorgon, dom får dricka juice till frukost. Skulle ge E gröt. Tyckte jag tog lagom med vatten med jösses vad jag fick röra i pulver innan gröten blev ätklar. Så mätt blev han ju iaf. Kvällsmaten går rätt bra, bara ett par riktiga skrikanfall från Alma då jag la osten åt fel håll på mackan och då Jakob tog oboy före henne. Bolibompatime, paus för mamman! E skiter heligt i att det är bolli, han sysselsätter sig istället med att riva ur ett par lådor i köket. Jag läser tidningen. Sen börjar det bli läggdags för E. Byter blöja, sättter på pyjamas. Gör välling. Får en déjà-vu. Kände igen vällingburken väldigt väl. Aha, det var därför gröten var så svår att få ihop, jag gjorde gröt på vällingpulver... Stackarn, blev mycket välling ikväll... Nåa, han somnade bums.

Alma var trött som få så vi läste tidigt den nya prinsessboken, prinsessan åker på semester med en massa andra prinsessor, svärdar ner lite träd och blir anfallna av hyenor. En bok i Almas smak. Hon somnade snabbt.

Jakob och jag spelade Super Mario Kart istället för att läsa saga. Jag vann, äntligen! Händer typ aldrig! Jakob och jag hade sen en otroligt gosig stund i sängen när han verkligen pratade och pratade och pratade! Är så kul när han är på det humöret, jag har fått berätta vad han gjorde när han var bebis, han har berättat vad dom gjorde på utflykten idag, han har pratat om sin nya förskola till hösten (som ligger jättenära mormors jobb, om hon går ut på gården på sitt jobb så kan hon se nåt rött suddigt i kanten, det är min förskola) osv osv. Vi har pratat om att börja skolan och om att han ska få sin femårsspruta imorgon. Underbart!!

Så vissa supermammainslag har dagen faktiskt innehållit, även om det mesta nog tyvärr faller utanför kategorin;-)

Kommentarer
Postat av: Petra

Du är en fantastisk Super duper Mamma :)

Alla dagar e inte roliga men dom går en då!! Sen behöver man ju bara titta på små trollen när dom sover så inser man varför man orkar med allt både stort och smått :)

2008-05-23 @ 09:41:17
URL: http://storastorasyster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0