Nio personer i ett hus, ingen el, en toalett och tre med magsjuka...

Ja, detta var det faktum vi ställdes inför under långfredagsnatten. Helt otroligt!! Underbara vänner hade komit ner på skärtorsdagskvällen och allt var så trevligt och mysigt. Alla barnen lekte och föräldrarna umgicks, åt god mat och drack påskmust. Vid fyra-tiden försvann strömmen. Men den skulle väl snart komma tillbaka hoppades vi. Men timmarna gick. Det blev ingen bolibompa. Det blev havregrynsgröt kokad på grannens vedspis till ungarna. Alla barnen somnade och vi vuxna hämtade pizza. Jimmy åkte till jobbet, skulle jobba natt. Barnen sov och vi andra umgicks i skenet av stearinljusen, drack lite vin och mös. Gick och la oss straxt före 23.

Jag hinner precis somna när jag hör konstiga ljud brevid mig. Jakob kräks. Lite i sängen, mycket på mattan. Underbart... Vi hade nästan inget vatten kvar heller. Sanerade sängen och Jakob med våtservetter, bäddade med handuk och nya sängkläder. Tar in en hink ifall han ska kräkas mer och torkar upp på golvet med hushållspapper. Ringer Jimmy för att höra hur han mår. Han känner sig bubblig i magen säger han. Jag berättar om Jakob. Jimmy förbereder nattjouren på att det kanske är magsjuka på G. Jag försöker somna om. Somnar nästan då det är dags för omgång två från Jakob. Han hinner in till toaletten som tur är. Känner hur jag börjar bli konstig i magen jag också. Jakob somnar snabbt men jag ligger och mår illa, men inte tillräckligt illa för att kräkas. En timma senare är det dags för Jakob igen. Han hinner till toaletten som tur är, väl där kommer det ur båda ändar samtidigt. Jag hinner fram med pottan så han får kräkas i den. Efter detta tar jag beslutet att jag måste spola i toaletten för sista gången, sen var vattnet i toan slut. Jakob somnar igen. Jag mår fortfarande dåligt men försöker intala mig att det är psykiskt. Jimmy ringer vid tre-tiden och säger att han är dålig och att han kommer hem. Jag yrar upp i mörkret och låser upp dörren och tänder lite ljus så han ska hitta genom huset. Han kommer in och somnar snabbt, jag kan fortfarande inte sova. Runt halv fem blir jag yr och går in på toaletten och kräks. Inser sen att jag inte kan spola toaletten... Mmmm mysigt!! Försöker spola med det sista vattnet vi har på dunk och det funkar haldant. Sen somnar även jag! Sover till typ 8 när våra stackars gäster går upp och börjar packa ihop för hemresa, dom har väl inte direkt kunnat missa vad som hänt under natten...

Påskafton firades till 85% i horisontalläge för föräldrarna, vi lyckades koka lite ägg och så till lunch samt få hit påsktuppen med ägg även om det inte blev nån äggjakt att tala om...

Kommentarer
Postat av: Emeli

Usch usch usch. Era stackare :-( Kan förstå paniken att få magsjuka utan vatten i huset. Fy attan.

2008-03-24 @ 08:54:20
Postat av: Nathalie

Huamej, det där lät inge vidare :-(

2008-03-24 @ 22:35:14
Postat av: SaraT

Ni skulle inte ta och flytta ifrån det där huset och ta er till civilisationen? Västerås är trevligt har jag hört! ;)

2008-03-25 @ 13:20:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0