Min dotter...





Min (ja, vår dotter, vi är visst två;-)) måste ha världens bäst utvekclade luktsinne. Hon är helt otrolig!! Vi bor som sagt på landet och ibland kommer traktorer och kör ut skit på åkrarna härikring. Hon kan känna lukten på hur långt avstånd som helst utan att nån annan känner det. Äter jag godis i köket och hon är på sitt rum, 20 m bort, kan hon komma ut: "Jag känner en lukt..." underförstått att hon minsann känner på lukten att jag ätit nåt gott. Hon är alltid den som larmar snabbt som tusan om E gjort nåt i blöjan, och man får absolut inte äta nåt i bilen innan man hämtar henne på förskolan för det känner hon direkt! Hon kommer få det riktigt tufft när hon blir gravid om hennes luktsinne då ska bli ännu bättre, om det ens är möjligt... Minns hur jag under min första grav lärde killarna på ungdomsboendet jag jobbade på då allt om hygien för att inte kräkas om mornarna när jag kom till jobbet:-D

Kommentarer
Postat av: Petra

Ha ha, min sjuåring är exakt likadan... Han känner lukter som i mitt sinne inte äns finns... Fast detta gör, för honom, att han är ganska överkänslig också, han klarar liksom inte av lukterna utan blir lite äcklad. Men tack och lov börjar han bli så stor att man kan prata med honom om det nu, du kan ju gissa hur det var när han va mindre och tyckte att någon eller något luktade illa... Säg det högt och tydligt va hans motto :)// Ha det bra P

2008-07-09 @ 22:01:12
URL: http://storastorasyster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0