Långhelg!

I helgen har vi varit i Finland och hälsat på en mycket god vän till mig (och numera hela familjen) som jag lärt känna via familjeliv.se. Folk tycker vi är galna som åker så långt till nån man lärt känna över nätet men jag säger att det är den nya tiden helt enkelt;-)

Vi åkte till Stockholm i torsdags och bodde på hotell eftersom båten gick redan 07.45. Fick ett underbart hotellrum som mer var en lägenhet för det var tre rum + stor toalett, skötbord, barnleksaker osv. E fick en spjälsäng i vardagsrummet, Jakob och Alma delade en lite mindre dubbelsäng i det ena sovrummet och jag och Jimmy tog den stora sängen i rummet med TV. Låg i sängen och såg Spanien ta sig till final.

På båten på morgonen åt vi världens frukostbuffé, så jäkla gott. Ungarna var vid gott mod, dom indåg nog inte hur länge 11 timmar är på en båt... Men när vi efter frukosten hittade till Knatteland, en hel konferensavdelning omgjord till lekland, så var lyckan total.

Väl framme i Åbo hade vi 4 timmars bilresa framför oss så vi var framme hos vännerna mitt i natten, man tappar ju liksom en timma på vägen över. Men å så trevligt det var att ses! Dom var här förra sommaren så det var inte första gången vi sågs. På morgonen samlades alla barnen framför teven och det tog inte många minuter innan pladdrandet och leken tog fart.

Vi (inte jag då, men min övriga familj) har badat i havet, vi har grillat, druckit gott finskt öl, smuttat konjak, fikat, handlat i ett stort finkst varuhus med väldigt få svenska skyltar, umgåtts och pratat. Barnen har lekt, lekt, lekt och lekt. Alma har pussats rätt bra på treåringen också;-)

Natten till måndagen var det dags att sätta sig i bilen för att susa i fyra timmar innan vi kom till båten. Således klev vi upp kl 03 i Finland, vilket motsvarar kl 02 här. Båtresan käneds längre, det var mycket stökigare, mycket mer barn men våra barn höll ändå fanan högt och bråkade bara lite smått. Efter ett stopp på McDonalds i Södertälje var vi hemma i ljuva Småland straxt före kl 23, 21 timmar efter arr vi gått upp... Vid midnatt släckte jag lampan och kl 06 ringde klockan, dags att åka till jobbet. Jag är typ dödstrött just nu. kl 19.25.

Men det är bara 10 dagar kvar till semestern!!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Det var en riktigt bra sammanfattning;-)

Och jag känner igen det där"är du tokig som ska åka så långt till okända människor ännu till med en bebis med dig(nov-06)"

Förutom min coola 76-åriga mor då"vad skoj,man ska ta vara på alla tillfällen att träffa nya människor,sådär skulle jag också göra om det inte var för blodtrycket och mina knaggliga språkkunskaper":-D

2008-07-02 @ 09:01:04
Postat av: Petra

Jag är extremt impad, själv är jag så förbaskat lat att alla dylika idéer liksom faller innan vi har kommit till skott och så blir det att vi sätter oss i bilen och åker till landet istället :S... Måste nog skärpa till mig lite :)// Sol på dig och heeeela familjen

2008-07-02 @ 09:32:19
URL: http://storastorasyster.blogg.se/
Postat av: Malin kf

Åh vad trevligt ni verkat haft. Kul detta med att folk inte förstår detta med att träffas via nätet. Vi känner ju varandra ganska bra nu allihopa. Räknar er till mina bättre vänner. Men svårt för andra att förstå. Vi har ju hängt ihop många år nu.



Kram, vi ses i augusti!

2008-07-02 @ 09:50:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0