Att lära sig läsa

Det är verkligen ett stort steg i ett barns liv att lära sig läsa! Jakob bara älskar att läsa på allting nu. Han har inte tålamod att lyssna på sagor på kvällen, han tar över boken och läser själv istället. Han börjar faktiskt få till flytet riktigt bra så att han inte bara läser orden utan dessutom fattar vad det står och får ihop sammanhanget. Häromdagen sa han till mig att "när jag lär mig läsa så kan jag läsa Emil i Lönneberga själv". Jag förklarade för honom att han faktiskt inte behöver lära sig läsa för det kan han ju redan, nu handlar det bara om att öva så att det går bättre och snabbare. Min lilla skruttunge, han börjar bli stor sägs det...

Kommentarer
Postat av: Emeli

Vad duktig han är. Axel var ju så himla på gång och kunde ljuda sig fram till kortare ord. Men nu har han helt tappat intresset. Det får komma när han känner för det.

2008-07-04 @ 13:40:54
Postat av: Petra

Åhhh, vist är det härligt :)

Min 7åring är snart där, det är bara det där sista lilla ljudandet som ska bort... Jag längtar... // Hopp Hej

2008-07-05 @ 09:18:02
URL: http://storastorasyster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0