Världens bästa mamma

Nu pratar jag verkligen inte om mig själv, utan min egna, alldeles underbara mamma!

Jimmy har jobbat natt två nätter nu. I lördags sov han hela dagen och det stormade. Självklart blev vi strömlösa men eftersom mamma och pappa har elverk spenderade vi dagen hos dom så att vi kunde laga mat, titta på tv och ha det varmt och skönt. Framåt eftermiddagen började jag känna att min odiagnosticerade magåkomma var på ingång. Blev jättetrött, blir jag alltid. Mamma tog barnen en stund och jag sov 30 minuter i hennes säng.

På kvällen kom strömmen tilbaka, Jimmy hade vaknat och tillsammans la vi barnen. JAg kände att magen trots allehanda tabletter började göra riktigt ont.. Jimmy åkte till jobbet., Efter nån timma själv hade jag jätteont och insåg att jag inte skulle få sova nåt på natten. Ringde mamma och kollade om hon kunde ha barnen på söndagen. Det kunde hon. Ytterligare en timma senare vaknade alla barn och jag hade så ont och kunde bara sitta på toa. Med gråten i halsen ringde jag mamma igen och frågade om hon klunde komma lite, hon kom på fem röda. Sen la hon alla barnen igen, själv låg jag i soffan eller satt på toaletten och kved. Åt lite fler tabletter, mamma kokade te och höll om mig. Framåt midnatt började tabletterna verka något iaf och jag gick och la mig och mamma åkte hem. Tyvärr hann jag abra sova nån timma innan tabletternas verkan släppte och jag var tvungen att vänta ett tag innan jag kunde äta nya. Men vid halv fem eller så somnade jag iaf. Barnen kom in vid sex men somnade på nåt magiskt sätt om och vi vaknade kvart i åtta. Jimmy hämtade barnen när han kom hem och skjutsade dom till min mamma. Vad skulle jag göra utan henne när det blir såhär??  Imorgon ska jag å¨ka och köpa blommor till henne!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0