En toppendag!

Igår kände jag att vi skulle hitta på nåt för det var typ sista dagen på barnens jullov. Ibland får jag faktiskt lite spontana infall och igår var en sån dag. Ringde min lillasyster som tentade uppe i Linköping. Hon var klar till 14 trodde hon så efter lunch lastade jag in ungarna och körde dom 10 milen till Linköping.

Alma sov lite i bilen på vägen, Jakob sjöng och E jollrade. Hämtade Evelina vid sjukhuset och tog oss snabbt och smidigt till Busfabriken! E var jättetrött så jag tänkte att han skulle sova i vagnen. Jag kunde liksom glömma det, det var färger och ljud överallt och vem vill sova då?? Jakob och Alma var lite avvaktande i början men sen var det bara fullt ös, inget stopp! Där finns en babyhörna och när vi släppte in E där var lyckan total, han storkiknade av skratt i bollpoolen där han kunde rulla runt, klättra i och ur osv. Kastade man dessutom lite bollar i luften skrattade han så folk omkring vände sig om. Jag och Evelina turades om att klättra, springa, krypa med Jakob och Alma medan den andre satt med E. När vi skulle fika var E dock jättetrött så då somnade han trots allt i vagnen. Jakob och Alma fikade snabbt och sen bar det av på nya äventyr. Efter tre timmar, när vår tid gått ut var dom trötta och uppsprallade och ville absolut inte åka hem. Men efter mycket om och men fick vi med dom till bilen.

Trodde dom skulle somna bums. Men inte då, dom pratade och tjötade om allt dom gjort ända tills vi kom till McDonalds i Mjölby där jag beslöt att vi skule äta middag. Jakob åt köttbullar och drack milkshake, Alma knaprade lite på en hamburgare och åt äpple. Där var en så in i norden trevlig tjej som jobbade där, hon stod inte i kassan utan frågade om man behövde hjälp, tackade för att jag kom fram och hämtade det som inte var klart från början, var uppmärksam på barnen osv. En sån skulle finnas på alla McDonalds:-)

Ungarna somnade inte på sista biten hem heller och när vi kom hem var dom så trötta! Så Alma sa: Jag vill bara sova mamma. Det är stora ord efter den sista tidens sömnbrist!! 45 min efter att vi kommit hem sov alla tre gott i sina sängar och jag kunde kasta mig i soffan och känna mig väldigt nöjd med dagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0