Rapport från Linköping och melodifestivalen

Jag vet inte om det är för att det ärett sånt jävla tryck i arenan eller om det är för att man blir så partisk men på plats igår så var de flesta låtarna riktigt riktigt bra! Här kommer en snabb genomgång...

BWO - Lay your love on me
Martin Rolinski är snygg såman får ont av att titta på honom. Han har en alldeles fantastisk röst så att detta var ett bidrag i min smak hade jag anat redan innan dom kom på scen. Men shit så underbart fantastiskt bra den var. Lite Oh Mama bitvis (ni mins väl Lili och Sussis sommarplåga??) men helt underbar. Hela arenan exploderade när dom sjöng och efteråt ville applåderna aldrig sluta. När deras nummer lästes upp som den första att gå vidare till Globen visste jublet inga gränser!! Satt och sjöng på låten hela vägen hem sen:-)

Mickey Huskic - Izdajice
Jag är svag för män från forna jugoslavien, jag erkänner. Jag tycker dom ofta är snygga och älskar när dom sjunger sådär spännande. Så jag gillade den här låten. Dock var jag ganska ensam om det i sällskapet jag var där med, Maria hade tyckt om den om den varit på engelska påstår hon. Jag insåg att den inte skulle gå vidare men jag tyckte ändå att det var en skön låt.

Frida - Upp o hoppa
Väldigt märkliga kläder. Men hon såg glad ut iaf. Hela arenan gungade, ingen satt stilla tror jag. Trodde inte att den skulle gå direkt, tippade henne till andra chansen. Men det är verkligen en glad låt, rätt så långt från "Dunka mig gul och blå"

Thérèse Andersson - When you need me
Sämst!! Verserna var ok men opera är inte roligt! Men jag varnade mitt sällskap för att det finns ett gäng svenskar som brukar gilla sånt här, minns Golden star med gruppen Elysion 2006 som också kom till andra chansen.

Patrik Isaksson och Bandet - Under mitt tunna skinn
Schysst låt som verkligen borde fått komma till andra chansen! Killen hade ju t o m utstrålning bitvis!! Måste vara en av dom bästa låtarna han gjort. + för att den snygga trummisen från På Spåret var med:-)

Caracola - Smiling in Love
Hade aldrig hört talas om den här gruppen innan. Men jösses så bra dom var! SNygga och sjöng jättebra, catchy låt som innehöll mycket melodifestival. Tippade dom direkt till Globen, gillade dom skarpt. Satt en kille i 11-årsåldern bakom oss som hade en tröja med deras autografer på och han var helt i extas. Så söt;-)

Ainbusk - Jag saknar dig ibalnd
Klänningarna såg rätt fina ut på tv-skärmarna men dom var inte alls lika fina i verkligheten. Färgen förändrades verkligen till det bättre i kameran! Låten minns jag inget av mer än att Josefin stönade på som vanligt. Boring!

Eskobar - Halleluja new wolrd
Lite av en besvikelse. trodde dom skulle komma med en bättre låt. Förtjänade kanske inte att bli sist (det skulle Thérèse gjort) men den var verkligen inget vidare värst bra. Dock har den nog potential att bli bra om man får lyssna på den på radion några gånger kanske...

Björn Gustafsson
Helt klart underbar! Låten till Carina Berg var så sjukt sjukt bra!! "Du är som sodastreamad oboy, du är brödet man vill lägga korven i" osv. Hoppas man kan få tag i texten!!

Kristian Luuk
Bra som vanligt. Mycket söt i Carola-kläderna och riktigt rolig när han gömde sig under scenen. Han är stabil, vem kommer vilja ta över efter honom???


Trycket i Cloetta Center var enormt och vi hade riktigt riktigt askul verkligen! Längtar till Globen nu, även om det bara är genrep. Men Martin Rolinski kommer ju vara där och det räcker för mig...

Kommentarer
Postat av: MalinKF

Roligt att läsa, du är min egna lilla melodifestivalreporter. Är ju inte så intresserad, fast blir det med din glädje över de, du smittar av dig!

Kram

2008-02-24 @ 12:55:16
Postat av: Systeryster

Det finns många klipp med Björns "bidrag" på www.youtube.com

2008-02-24 @ 14:53:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0