Ny vecka på ingång

Sitter och njuter av sista helgtimmarna. Nästa helg jobbar Jimmy så det är ett tag tills vi får helg igen. Fast imorgon ska han bara jobba en liten stund och sen ska vi åka till Busfabriken i Linköping med barnen.

Känns kul att göra nåt roligt ihop, idag har det mest varit bråk och skrik. Jakob retar Alma, Alma retar Jakob. Dom är lika goda kålsupare båda två så man vet liksom aldrig vem som gjort vad om man inte sett precis allt med egna ögon...

Jag stör mig nåt så vansinnigt på en tv-reklam! Jimmy blir galen för att jag kommenterar den varje gång, men jag måste! Det är nåt kök som det görs reklam för, som man kan växai eller vad dom säger. Iaf har dom en stooor, tjock vit matta under köksbordet och klämmer dit en röd tripp-trapp på den. Mattan är ungefär en sån som det i en annan reklam spills rödvin på så att dom måste ta ett lån på nån såndär GE moneybank eller nåt sånt för att ha råd att tvätta. En sån matta ligger under ett köksbord där dom vill mena att ett barn som använder tripp-trapp äter. Den som har ett barn i barnstol som inte spiller nåt på golvet får gärna skriva en kommentar till mig och berätta knepet. Här spills det mjölk, nyponsoppa, filmjölk, nån kissar på sig, nån tappar en macka med smöret neråt osv osv osv osv i all evighet. Skulle jag ha en sån matta under köksbordet vore vår lokala kemtvätt miljonärer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0