Melodifestival med en touch av prutt

Så har melodifestivläventyret ÄNTLIGEN dragit igång igen! Hade fått alla barn att sova innan det började, hade laddat mobilen eftersom vi är ett gäng som smsar varandra typ 1000 gånger under varje delfinal, och plockat fram frukt och ungarnas överblivna lördagsgodis. Hann kolla på tre bidrag typ, sen vaknade E otröstlig. Tog upp honom och han började fisa och rapa. Trode nästan att han skulle kräkas. Magen var stenhård på honom och han var verkligen jättelessen. Han fick helt enkelt sitta med och kolla på tv. Vi dansade lite till Amy Diamond och han fick till en superrap. Sen blev han lugn och somnade i min famn. Jag röstade lite på mina favoriter Amy, e-type och Michail eller vad han nu hette. Sen fick E ont igen och vaknade och skrek. Samma visa igen och efter en stund blev han lugn. Men pigg. Så han fick vara på golvet och leka. Han pruttade på och sen började det verkligen stinka. Var nog ungefär när Christer Sjögren gick direkt till finalen skulle jag tippa, så det stank både på tv och i rummet. E hade massproducerat i blöjan och det befann sig nu på benen, ryggen och magen. Hann se att Amy gick vidare (yes!!) och sen fick det bli duschning av bebis. Han verkade rejält trött efteråt så jag la honom och han sover än. Får väl se om jag får sova nåt inatt...

Så vad tycker jag om det jag såg av melodifestivalen då?
Björn Gustafsson är lika fantastisk varje gång man ser honom!!

Morgan Pålsson är rolig emellanåt.

Den där fame-factorykillen var faktiskt riktigt bra. Vill höra mer!

Amy Diamond är skitbra! Fast hon är ju faktiskt 15 nu, kan hon inte skippa gympadojorna?

E-type sjöng!! Satt i chock efteråt, när vi hörde honom på rix fm-festivalen i somras så sjöng han apdåligt!! Låten var kanske lite tam, men ändå skön. Vill ha pyro och pudelhår i globen!

Christer Sjögren... Överpinsam låt med hemsk text och horribel koreografi! Men alla tanter på 70+ satt väl med snigelspår i trosorna och fingrade på telefonen så den höll på att ta eld...

Velvet var klart värd att iaf gå till andra chansen. Inte helt bra sång hela vägen, men schysst låt.

Sussi Tapper ??????????????????

Å han den där "ur" missade jag helt, var mitt i skrikattacken.

Face 84. Ja, vad gjorde dom? Min svåger tyckte tydligen att dom var snygga för han undrade om han skulle rösta på låten eller sångerskan...

Jaja, nu är det igång iaf, fantastiskt! Det enda som känns lite läskigt just nu är att jag kommer tvingas se Christer Sjögren live i Globen på genrepet....


Kommentarer
Postat av: NK

Håller helt och hållet med dig!

2008-02-09 @ 23:04:33
Postat av: Syster

Ja du Martina.
Jag vet inte vad jag ska säga men håller med dig på Suzzie Tapper. Det var inte alls bra, inte jämfört med Velvet som jag verkligen gillade, låten alltså.
Vad synd om E... hoppas det har ordnat upp sig.
Kram kram

2008-02-10 @ 10:44:35
Postat av: Dink

Garvar huvudet i bitar åt din klockrena beskrivning av Klister sjögrens låt.
Hoppas E mått bättre i magen idag!

2008-02-10 @ 18:04:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0