Melodifestival igen, en dag efter...

Måste ju bara kommentera gårdagens melodifestival eftersom jag är helt galen i denna tävling:-D

Ola: Rätt bra låt som nog kommer till sin rätt när man hört den lite fler gånger. Älskar 80-talspop så det var en låt helt i min smak!

Lasse Lindh: Gillar inte Lars Vinnerbäck eller andra sånna här killar med gitarr.Även om Lasse Lindh nu inte var i närheten av att vara lika bra som Vinnerbäck (jag kan ju liksom höra att det musikaliskt och textmässigt är bra men gillar inte typen av musik). Ändå ordet som kan användas är TRÅKIGT!!

De Nicole: Suck. Hörde att hon sjöng nåt om vodka och försökte se ut som Britney Spears typ. Hu! Dessutom är det rätt många andra länder som gör sånna låtar i eurovisionsfestivalen. Dom flesta av dom låtarna brukar väl iofs placera sig bättre än Sverige så vi kanske skulle skickat detta istället....

Alexander Schöld/Hockeykillen: Jimmy Janssons blekare kopia. Gillade honom aldrig i Fame Factory men hade glömt att han var SÅ jäkla pinsam! Som Nunstedt skrev i Expressen, titeln skulle inte varit Den första svalan utan Kalkon numero uno.

Rongedal: Den enda refrängen jag såhär ett dygn efteråt kan sjunga på så det är ju ett gott betyg. Var en riktigt bra låt, men varför varför varför så mycket falsettsång???

Sanna Nielsen: En låt för mig! Den här kommer jag att införskaffa noter på och sjunga själv. Jätteskön låt och bra röst.

Andra generationen: Makens favorit. Han var rätt ensam om det i vår soffa iaf. Lite skön och rolig låt kanske, men inte i melodifestivalen va? Är säkert skitroliga att ha på ett bröllop eller så, eller på en spelning på en club eller så, kan tänka mig att det blir ett sjujäkla drag. Men melodifestivalen är inte rätt forum.  

Johnsson och Häggkvist: Är lite smygkär i Andreas Johnsson (eller inte så värst i smyg heller, Jimmy känner till min lilla förälskelse) så jag höll lite på honom. Men låten var verkligen ingen jättelåt tyvärr. Sen kan man ju inte tycka annat än att det var jättekul att Carola inte kom vidare direkt men som sagt, jag gillar herr Johnsson. Snyggt levererat osv men låten satte sig absolut inte på minnet...

Kristian Luuk: Bättre än förra veckan, känns som han börjar komma i form.

Dansnumret: Smart av svt att tvinga på oss lite " finkultur". Inte så himla upphetsande dock.

Björn Gustafsson: Me like! Fast tyckte han varbättre förra veckan.

Summa summarum: Bra låtar som gick vidare, i synnerhet Sannas. Kul med lite skräll dessutom:-) Nästa vecka kommer en liverapport så fort jag kommit hem från Cloetta Center i Linköping:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0