Det bor en ko i mitt kylskåp

Vissa dagar, kvällar eller nätter när det råkar vara tyst i huset och jag sitter i köket så hörs det ett konstigt ljud. Det låter som en ko som står ute i skogen och råmar. Inte ett enkelt mu bara utan som en riktig ko verkligen. Första gången trodde jag att det kanske var en älg eller ett rådjur som lät, är inte så bra på hur dom låter. Dessutom har vi ju rådjur i trädgården nästan varje kväll. (Alma fick frågan på förskolan om hon hade något husdjur. Ja, sa Alma, rådjur). Men Ljudet har inte riktigt stämt ändå. Häromkvällen så försökte jag verkligen undersöka vart det kom ifrån. Å det verkar inte bättre än att det kommer från kylskåpet! När vi köpte kyl och frys straxt innan jul så stod det visserligen i instruktionerna att dom nya kylelementen låter annorlunda mot de som satt i gamla kylskåp eftersom dom numera är mer miljöanpassade. Men det stod inget om att det eventuellt är en ko som bor där bakom och driver alltihop. Sånt måste dom ju skriva ut, den behöver ju mat! Fast det kanske förklarar varför gurkan alltid är slut när man behöver den och varför det alltid är så himla lite kvar i filpaketet...

Kommentarer
Postat av: Sara

Muuuu

2008-02-06 @ 10:21:32
Postat av: Syster

Martina, kor äter inte filmjölk, dom äter gräs!

2008-02-10 @ 10:48:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0