Vuxna män gör saker tillsammans

Idag har jag och min brorsas flickvän samt E varit på racing i Linköping. Brorsan är med i ett team som kör, dom kör i 8 timmar och dom som hinner köra flest varv vinner. Det innebär att om bilen går sönder så kan man laga den och sen fortsätta köra. Rätt många bilar går dock sönder lite för mycket så dom får bryta under dagen. Det känns inte så bra för miljön att det är sånna här tävlingar om man säger så, men det är rätt kul att kolla. Mestadelen av dagen har varit solig, framåt eftermiddagen började det regna men då åkte vi hem

Det gick bra för brorsan och hans team. Tills det var 45 minuter kvar och dom blev påkörda. Bakaxeln blev lite sned tror jag och fälgen på hjulet gick sönder. Så in i depå för att försöka laga den. I ett team är dom 4 personer. Tydligen räckte inte dom fyra för att byta däck samt sparka lite på bakaxeln för att få den rät...  Jag och Heléne blev mer eller midre chockade över denna anstormning av vuxna karlar som samlades och försökte ge ett och annat tips samt hjälpa till bäst dom kunde. 28 st räknade vi dom till....


När allt var fixat och bilen gav sig ut på banan igen kom den typ 20 meter, sen gick drivaxeln av. Bilen kunde bara köra jättesakta. Varken jag eller Heléne hade nån koll på vad drivaxeln egentligen gjorde, vi trodde nog båda att det inte gick att köra bilen alls utan drivaxel. Tydligen hade vi fel. Ungefär då, när bilen kom in igen. kom också regnet och vi valde att åka hem. Men tydligen hade dom fått igång bilen igen och tagit sig ett par varv till men dom rasade ju såklart i resultatlistan.

Jaja, så kan det gå, ny har vi upplevt detta evenemang, imorgon ska jag uppleva tvättmaskinens underverk innan jobbet drar igång igen...*suck*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0