Svettig dag!!

Idag har jag bakat två olika sorters bullar. Skulle försöka exprimentera fram en sorts kardemummabulle som jag ätit på Bernards i Jönköping. Pratade med en kollega om just denna bulle i fredags och belv sugen. Det gick sådär, JImmy tyckte att den var vansinnigt god, men det blev inte riktigt som på cafét. Måste testa en gång till och göra om lite. Iaf bakade jag halva degen som vanliga bullar ifall exprimetbullarna skulle bli oätliga.

Sen åkte jag och dom två stora barnen på barnkalas hos Emelis Axel som blir fem år nästa vecka. Smaskigt värre blev det med en riktigt äkte godistårta! Alma blev lite rädd för "monstret" som snott barnens glass och sen gjort en skattjakt åt dem men jag tror inte hon får några bestående men. På vägen hem pratade hon mest om vargarna som bodde i skogen. Måste föröka googla mig till varför vi inte har några vargar här nere i skogen, hon undrade så...

Vi kom hem 18.45 ca. Då hade Jimmy (som tur var för hans egen skull) lagat middag och diskat. Så då åt vi vegitarisk bolognese med pasta. Supergott! En timma senare satte jag mig i bilen och åkte och veckohandlade på Ica. Älskar självscanning, veckohandlade duktigt snabbt och endast för ca 750 kr. Å då är det mat som vi beräknat för hela veckan, plus lite hygienartiklar! Jösses vilken skillnad det blir när Jimmy och barnen äter alla måltider utom middagen utanför hemmet och jag oftast äter gårdagens middag till lunch eller en naturdiet smoothie eller nåt sånt.

Bil-aset har gått sönder, avgassystemet har trillat ner. Först trodde pappa inte att det gick att laga men nu ikväll kom han på (efter att jag berättat vad det kostade att köpa nytt) att han nog kunde hänga upp det ett tag så att det kanske höll ett halvår till eller så. Har jag nångång tidigare skrivit att min pappa är en hjälte?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0