Onyttigaste middagen på åratal!

Var på systemet igår. Sprang på en fransk cider. Den har dom väl där jämt men just igår stannade jag till och mindes tillbaka hur gott det var med fransk cider på en crêperia i Paris för typ 11-12 år sen. Blev därmed också grymt sugen på crêpes med nutella. Köpte cidern och ikväll bjöd jag barnen på denna rätt så efterrättsliknande middag. Men det var så himmelskt gott (cidern ljuvlig), Alma som knappt ätit nåt sista tiden smällde i sig tre pannkakor och E åt 2 st utan att spilla ett endaste dugg! Jakob, som alltid ska vara mot strömmen tyckte inte det var gott alls och åt sina pannkakor utan nånting alls på. Men han var nöjd ändå:-) Dock fick barnen nöja sig med mjölk till, vilket inte är så himla illa det heller.

Man kan väl säga att just idag tänker jag inte på vågen;-)

Kommentarer
Postat av: Åsa

Åh, jäklarns vad gott det lät! :) Låter som nått min son (och jag ;) ) skulle uppskatta!

2008-08-23 @ 21:11:29
URL: http://ozzan.blogg.se/
Postat av: Åsa

det hade ju låtit väldigt troligt - om det inte vore för att jag inte har prenumererat på nått på åratal. ;) Måste gräva lite djupare i det här känner jag. :D

2008-08-23 @ 22:03:35
URL: http://ozzan.blogg.se/
Postat av: A

käkade creps med choklad och banan sist vi var på Samos - helt underbart gott! det är konstigt vad smak och lukter kan ta en tillbaka i tiden så fort! pang och så är man där! :)



...och man måste inte ALLTID tänkta på vågen, man måste unna sig ibland! :)

2008-08-25 @ 17:37:03
URL: http://fundringarna.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0