Jag har en så duktig dotter!

FIck beröm på förskolan idag för att Alma är så duktig. Hon var intresserad av bokstäver, hade sytt ett sykort, skrivit en massa namn, pratade rent och hade ett stort ordförråd osv osv osv. Alltså, jag tycker ju också att hon är duktig och kan mycket men så där extremt duktig som den personalen fick det att låta som vet jag inte... Jag tycker nog att hon är som 3,5-åringar är mest helt enkelt. Kanske att hon har lite större ordförråd och så pratar hon otroligt rent, bara man hänger med för det går ruskigt fort! E sak som hon är mycket duktig på är att prutta dock... Vi låg i sängen för nån vecka sen, jag, Jimmy och Alma. En rejäl prutt hörs, verkligen en superfjärt!  Jag tittar på Alma och säger: Usch vad äcklig pappa här. Alma fnissar ovh säger "nä, det var jag". Jimmy vänder sig om och säger: Aldirg i livet, det måste varit mamma (som att jag skulle fjärta;-)) Alma ligger skitnöjd och fnissar åt sin egna fis. Under veckan som gått har hon lagt upp flera sånna jättefjärtar, vet inte vad som flugit i henne, måste vara att familjen gått från semesterns korvätande till vardagens bulgur, dinkelvete, ris, fisk och grönsaker...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0