Gnäll...

På mitt jobb är det viktigt med likformighet. Det är det enda som jag har riktigt svårt att förlika mig med. Alla assistenter och administratörer ska vara ett "vi" även att vi jobbar med helt skilda saker. Vi ska tjäna exakt lika mycket, även att vi har olika ansvarsområden. Vi ska jobba exakt samma tider, för det är så man gör. Skit samma att det för en del skulle vara effektivare att få jobba en sen eftermiddag eller en kväll 1 gång i veckan. För så gör vi ju inte. Fackordföranden har sjukt mycket inflytande. Synd att hon valt att hata mig bara. Fast det är rätt så ömsesidigt, öven om hata är ett lite starkt ord, ogillar passar mitt vokabulär bättre.

Vi var två stycken som började samtidigt i vintras. Den andra fick 500 kr mer än mig i lön. Gör mig inte ett dugg, hon har jobbat på detta jobbet tidigare och har en massa erfarenhet med sig. Men det är det ingen som stört sig på. Men att jag fick så "hög" lön (den är inte alls särskilt hög, men visst, den är högre än en del andras) har det varit ett jäkla liv om. Fast ingen säger ju nåt till mig såklart, jag får höra från min chef och en bundsförvant vad det sägs.

Jag skulle vilja  minska mina barns timmar på dagis en aning och få börja kl 10 en dag i veckan och sen jobba till 19. Det skulle passa verksamheten utmärkt, den personal jag jobbar med jobbar ju ofta kvällar. När jag gjorde så ett par gånger i somras för att lösa barnpassningsfrågan så fick jag så himla mycket gjort och det var väldigt uppskattat bland personalen. Min chef tycker egentligen att det är en jättebra idé.
Men... så måste vi ju tänka på hur dom andra reagerar. *suck* Vi jobbar inte ens på samma enhet, men i samma hus. Å eftersom det redan är så mycket gnäll med min lön så vågar inte jag göra det nu även om min chef fortfarande verkar mycket inne på att vi ska lösa det här. Men man undrar ju hur mycket tjafs det kommer bli bakom min rygg då. Eller så står jag bara ut fem år med tjafset för sen har dom flesta gått i pension. Men det kan bli fem lååånga år...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0