Dumma dumma e-on

Jag tycker att man på 2000-talet i ett i-land som Sverige väl borde ha elektricitet i alla hus, som önskar ha det. Är det en orimlig önskan? VIdare önskar jag att elektriciteten alltid levererades och aldrig liksom försvann. En solig dag, som idag, borde väl ett företag som e-on kunna leverera el till mig? Jag betalar mina fakturor i tid och har aldrig varit sen eller bet om uppskov. Men eftersom e-on tydligen är så stora att dom inte behöver bry sig om mig som lite konsument så börjar jag ilskna till!
Stod idag och hade precis börjat med middagen. Poff, så var strömmen borta. Det regnade inte, det blåste inte och det åskade inte. Men utan ström var jag. Ringde e-on. Dom visste inte vad felet var nånstans. Insåg att det kunde ta tid. Åkte och köpte pizza/kebab till la familia. (undrar om jag kan skicka kvittot till e-on??) Straxt efter 18 kom iaf strömmen tillbaka. I 2 minuter. Sen gick den igen. Sen kom den efter några minuter igen och nu har den stannat hela 20 min!

Pratade med brorsan förut och tydligen har det varit strömlöst tidigare idag också. Allvarligt, ska det behöva vara så här? Jag bor inte ens i ödemarken, jag bor bara lite utanför ett samhälle liksom. Nä, usch vad jag är trött på dom nu!


Kommentarer
Postat av: bantarbritta

Jag vet hur det är, tjejen la sig 18:30 förut också, men nu har hon blivit stora damen och lägger sig inte förrän 20:00. Då blir bolibompa ännu mer värdefullt! :)

2008-08-20 @ 19:05:09
URL: http://bantarbritta.blogg.se/
Postat av: bantarbritta

Kul med en till som kämpar, även om det inte är så roligt att vara överviktig förstås. ;) Kör du något särskilt sätt att gå ner i vikt på?

2008-08-20 @ 19:08:19
URL: http://bantarbritta.blogg.se/
Postat av: Frida

Klart du ska skicka kvittot på pizzan, skicka med ditt namn och adress så väntar jag med spänning på en uppföljare i din blogg :-D Även om du inte får nå stålar så är det ju en kul grej.

2008-08-20 @ 19:08:32
URL: http://bumblan87.blogg.se/
Postat av: bantarbritta

Åh vad smidigt att ha gym på jobbet! Jag önskade att vi hade en dusch på jobbet så jag kunde motionera lite under lunchen, eller parkera längre ifrån så jag kunde gå till och från bilen. Man vill inte jobba svettig direkt.. :(

2008-08-20 @ 19:19:11
URL: http://bantarbritta.blogg.se/
Postat av: Josefin

Tycker också att elbolagen bara krånglar, med det ena efter det andra! Suck!

Men att skicka pizzakvittot, definitivt, gör det! Det kan ju bli en rolig grej att blogga om inte annat efter att fått e-ons reaktioner :)

Hittade din blogg via FL förresten!

2008-08-20 @ 19:36:16
URL: http://mrsjossie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0