Det är vattenpumpen Gerd...

Vår vattenpump har senaste tiden inte mått särksilt bra. Den har pumpat ofta ofta ofta. Å så ska det tydligen inte vara. Idag, lördag och helg, är Jimmy iväg och fiskar. Vid frukosten hörde jag hur vattenpumpen pumpade på hej vilt. Men blev aldrig tyst. Efter ca 45 min började jag oroa mig för överhettning och drog ur säkringarna. Pumpen blev tyst, men vi hade också väldigt lite vatten att använda, som snabbt tog slut. VARFÖR händer sånt här när Jimmy är borta??? RIngde pappa och han bad mig plocka fram ventilen som man ska använda för att pumpa i luft. Ventilen??? Letade lite, hittade nåt som kanske skulle kunna tänkas vara en ventil (alltså, ventil är nåt man har på cykeldäck enl min kunskapsbank). Pappa kommer med en kompressor. Det är inte ventilen jag hittat utan nåt annat. Men shit! VI letar och letar. VI hittar.... ingen ventil. Hjälte-pappa åker till sin verkstad och fixatr en provisorisk ventil. Han får i lite luft, sen pajar den provisoriska anordningen... Men nu har jag iaf lite vatten att använda, men det är inte direkt så man slänger igång en maskin tvätt. NU när det äntligen är sol och alla barnens kläder typ är skitiga...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0