Allvarligt talat...

...om man har ett jobb som sjuksköterska, brandman, polis eller nåt annat yrke som kräver dygnsteckning, varför är man då så himla negativ till att jobba nätter och helger?? Hörde det under sjuksköterskestrejken, en sköterska som sa: "Jag vill ju grilla när andra grillar". JAg jobbar med schemaläggning av en yrkesgrupp som måste ha dygnsteckning. Dom lägger själva ett önskeschema för 6 veckor i taget, sen träffas vi alla och så möblerar vi om bland passen för att få minibemanningen täckt. Detta har vi gjort idag. Det finns folk där som inte kan jobba nätter av medicinska skäl, och det köper jag direkt. Men alla andra, som ändå valt att utbilda sig till detta... Hade vissa pass när jag gick därifrån där det bara var en person som kunde tänka sig jobba, jag behöver minst fyra, helst sex... Så nu får jag och en mellanchef sitta och möblera om ändå och mer eller mindre tvinga folk att jobba. Dom vet ju när dom går därifrån att det kommer bli så, varför inte ta chansen att få jobba dom nätterna man kan tänka sig istället för att stoppa huvudet i sanden och hoppas på att vi inte ska komma på dom?

Kommentarer
Postat av: Petra

Jag håller med dig, men tyvärr så är det nog så att det som jag sa till min "chef" häromdagen, Det finns två sorters människor och det är dom som hjälper till att släcka bränder och dom som bara står och väntar på att någon annan ska släcka... Och har man med annställda att göra så får man helt enkelt stå ut med båda :( // Sol på dig

2008-08-21 @ 09:21:03
URL: http://storastorasyster.blogspot.com
Postat av: tania

en del är lite lustiga. håller helt klart med dej

2008-08-21 @ 18:21:15
URL: http://lillmam.blogspot.com/
Postat av: Jenny

Håller såå med dig!

Jag jobbar ju själv på det viset,och visst jag älskar inte att göra nätter,mina barn saknar mig och jag dem,maken skulle vilja att jag sökte ett 8-16 jobb MEN jag gilar det jag gör,och jag ser det positiva i mitt "dygnssvängande" mina barn får vara hemma mera,vi kan göra skoj saker på platser som bara är öppna på veckodagar,jag får mer egentid,jag kan pyssla med saker jag annars inte gjort på nätterna,det märks i lönekuvertet osv osv-allt är vad man gör det till:-)

Såna som gnäller finns det alltid oavsett hur man gör för att göra alla nöjda-det finns alltid nåt som är fel.Trist bara att det ska vara så!

Vet det iom att jag själv också gör listor på mitt jobb.

2008-08-22 @ 11:20:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0