Underbara väder, jobb och prickar

Underbara väder

Igårkväll kom min underbara lillebror hit en stund när barnen somnat. Han satt här en sväng så att jag och maken kunde gå en promenad tillsammans i vårkvällen. Var ju bara tvungen att fota lite på vägen:-)

Idag har jag jobbat, ska jobba resten av dagarna den här veckan. Jösses vad det är jobbigt att gå upp om mornarna! Men men, jag kommer väl in i det så småningom hoppas jag, det har ju gått bra förr. Dock så är det himla kul på jobbet, kul grejer att göra, förutom att lågga in saker i diariet, man får verkligen inte göra fel för då blir den ansvariga vansinnig och det är så himla mycket siffror och koder och hålla ordning på. Chefen var inne och småpratade lite idag och han nämnde saker som "konferens" "höja lönen" och "personalplanering". Alla låter som väldigt trevliga ord i mina öron:-) Ordningsbot och omhändertagna körkort i all ära, men det är ju personalplanering jag tycker ska bli det allra roligaste (och ev jobbigaste) att jobba med!

Lilla prickflickan har det inte lätt. Hon har t o m prickar inuti munnen och i handflatorna. Hon skriker så fort hon försöker äta, dock så verkar jordgubbskräm gå bra, något jag bara köpte på chans igår, Smart idé, är nog fem år sen vi hade det hemma sist. Ibland blixtrar supermamman till;-)

Blev väldigt sugen på att plocka fram Almas album och jobba lite i det, ska nog fasen göra slag i saken och plocka fram det nu, kan ju låta det ligga framme ett par dar nu för nu är det inga gäster på ingång på länge. Så ljuvligt det är att bo trångt....

Kommentarer
Postat av: Pertan

Vad skönt för er att få en liten stud för er själva, "man" behöver det så väl. Än liten promenad kan ge bra med energi... Om inte annat kan man alltid få bråka ifred :)) Hoppas du får en solig dag.

2008-04-24 @ 08:46:01
URL: http://storastorasyster.blogg.se
Postat av: Tina

Hej tjejen!

Kul med en egen blogg!!! Nu kan jag ju faktiskt hänga med dig o dina dagar fast vi aldrig ses! Kommer nog att titta till hur ni har det då o då.

Skönt att veta att det är fler som känner att supermammaglorian hamnar på sne emellanåt... Ibland tror jag att jag blir galen! ;)

Hälsa Jimmy så mycket!

Kram Tina

2008-04-27 @ 08:18:33
Postat av: Pertan

Hur mår barnen ? :)

2008-04-27 @ 10:37:45
URL: http://storastorasyster.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0