Nu har jag nog accepterat...

Idag har vi haft kalas för Alma. Det har inte riktigt hunnits med innan. Men nu är hon som sagt firad. Sen vi fick E så har min hjärna tappat i kapacitet. Vet inte om det är att gå hemma eller om det är det faktum att jag har ytterligare en individ att ta ansvar för. Det kanske kan bero på att jag passerat 30  Men iaf så hinner jag inte alls så mycket som jag hann förr och mitt planeringssinne har blivit mycket sämre. Tidigare har jag knappt aldrig behövt använda almanacka, jag har kunnat hålla mängder med information i huvudet, BVC-besök en månad framåt, Jimmys jobbschema, mitt egna schema, ungarnas dagistider, körer osv. Men det har helt fallit ur min hjärna nu. Därför kom jag på igår eftermiddag att "visst fasen, det är kalas imorgon". Tvingade in mamma och syrran på Ica Maxi (vi hade en mycket trevlig mor-döttrar-dag igår) och handlade glasstårta och ingredienser till en morotskaka. De senaste kalasen har jag gjort egen tårta men haft köpta bullar, nu körde jag tvärtom. Men tänkte inte baka bullar... Jag har helt enkelt börjat accepterat att jag inte hinner allt som jag gjorde förr. Tänk när Jakob döptes och vi lagade all mat och bakade allt bröd och kakor själva. Helt galet!
Hur som helst. Imorse skulle jag börja baka. Inser att våra hönor inte alls lagt ägg som jag trodde. Så vi får åka till byn lite snabbt. Kommer också på att man visst brukar ha lite fiskdamm på kalas, det fick bli Tom & Jerry påsar. Jakob säger i affären att pappa sagt att vi måste köpa blöjor också. Själv hade jag ingen aning om att dom var slut men å andra sidan är det ju sånt som går åt. Men visst var dom slut när vi kom hem, tur att jag har den där stora ungen med mig emellanåt;-)

Igår var en mycket lyckad shoppingdag:-) Köpte sånna där vakuumpåsar som finns på TV-shop. Fast dom här var mycket billigare. Testade att packa ihop en massa täcken och sånt ikväll, shit vad effektivt!!!
Sen köpte jag en ny mobil också igår, äntligen!! En rosa, Sony Ericsson w580i. Skitsnygg och funkar väldigt bra hittills iaf;-) Hoppas jag kommer vara nöjd länge!

Kommentarer
Postat av: Marina

Hej! Tänkte bara berätta att jag är en av dem som läser din blogg. Hittade den för att du är hemmamamma. Är det något du varit länge och tänker vara i framtiden? Älskar att vara hemma med min dotter och längar efter sykon tll henne. Förstår inte hur man ska hinna jobba och ha tillräckligt med tid till barnen...
Kram Marina

2008-04-09 @ 13:22:06
URL: http://familjeliv.blogg.se
Postat av: Martina

Hej Marina!

Jag har varit hemma i tre omgångar eftersom vi har tre barn. Jag är inte överdrivet förtjust i att vara hemma alla gånger, vilket kanske märks i bloggen;-) Vissa dagar är det underbart, andra mindre underbart. Jag jobbar redan nu nästan halvtid och min man är hemma med barnen då. I sommar när han har sommarlov så kommer jag att jobba heltid och till hösten får vi se. Då ska alla barnen gå på förskola och vi ska jobba båda två, vet inte riktigt hur mycket bara...

2008-04-09 @ 18:17:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0