Jobb idag

Nu är jag igång och jobbar 2-3 dagar i veckan. Det är jättekul, men lite svettigt för nu är det bara tre veckor kvar tills Kerstin går hem. Då ska jag kunna allting själv... Dessutom så har hon och jag skött den här tjänsten tillsammans sen i januari, även om jag bara jobbat jättelite fram tills nu, men ändå. I maj ska jag sköta hela tjänsten på ca 43%. Det kommer bli tungt! MEn samtidigt så är det värt det för det innebär ju att vi kan skjuta E:s förskolestart tills i höst och då är han ju nästan 18 månader innan det är dags.

Idag registerade jag lite ordningsbot igen. Det var det jag var mest nervös för när jag började, men det går faktiskt ganska så lätt nu, jag har fått in flytet. Fast jag kan aldrig vänja mig vid vilka summor folk får betala, kör man 8 km för fort på 50-sträcka så kostar det 2000 spänn! Kör man utan bälte så kostar det 1500 kr. Fast dom bötrarna skriva nästan bara ut till folk födda förre 1960 typ, vet inte om dom är benägna att fuska mer med bältet än vad vi yngre är kanske..

Om 35 minuter börjar hockeyn. Barnen har straxt kollat klart på Hjärnkontoret så det börjar väl bli nattningsdags. E är dock superpigg så jag får nog försöka lägga dom stora skruttarna först. Undrar om jag ska slå till på en saga i form av teater idag, Almas säng är jättebra att göra teater med nallarna på gaveln. Är en hög kant som jag kan gömma mig bakom. Men det var längesen sist nu, kanske är dags idag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0