Jag har fått en golfboll i huvudet!

Idag for jag och Jakob på kalas. Han ville mest sitta i knät och inte leka med dom andra barnen. "Man måste väl få ha lite mys ibland också" sa han när jag tyckte att han skulle leka lite... Gullunge, svårt att säga emot liksom;-)
Efter att barnen letat upp skatten så var vi ute. Där lekte barnen hej vilt, även Jakob. JAkob kom på att han skulle testa om han kunde kasta en golfboll högre än mig. Svaret är nej, det kunde han inte. Men han kunde kasta den jäkligt hårt på mitt huvud. Har världens bula i huvudet nu. Men supermamman i mig segrade och jag skällde inte en sekund på honom. Jag samlade mig tills jag slutat se stjärnor, sen satte jag mig och pratade lite med honom. HAn kramade mig hårt och sa förlåt. Sen satte han sig i ett hörn på en gunga och jag tror att han mådde lite dåligt en stund. Men sen kom han tillbaka till dom andra barnen och lekte igen.

Almas prickar kliar inte så mycket längre och hon är hur pigg som helst. Igår var hon med sin morfar och bytte däck på bilen och sen tvättade den med högtryckstvätt. Hon var med överallt sa pappa. Han sa att det var roligare att ha med Alma än Jakob eftersom Alma vågade testa och ville göra saker, Jakob är mer av en iakttagare.

E har under fredagen och lördagen bara legat som ett litet ynk på en kudde på golvet eller i famnen. Men igår kväll så piggnade även han till och idag har det varit fullt ös medvetslös igen, han har vält en blomma, rivit ur ett par lådor osv. HAn kliar lite i håret och det gör ont när det kommer nr 2 i blöjan eftersom blöjregionen bara består av koppor men annars så är han tillbaka på banan även han. Nu är det bara drygt 1 vecka kvar tills vår familj har gjort det här med vattenkoppor färdigt, för alltid!!!!

Klänningen jag bloggade om häromdagen har visat sig finnas i strl 46 i Linköping. Jag måste dit!!!

La ut auktioner på tradera för två veckor sen, dom tog slut idag. På 19 auktioner fick jag in hela 1700 spänn, jag är lite i chock just nu. Men glad såklart:-) Blir nog en tur till polarn & pyret kanske...

Kommentarer
Postat av: Pertan

Ta pengarna och köp klänningen... Åk nu så du inte missar den :), För det är du värd efter alla koppor

2008-04-29 @ 13:41:32
URL: http://storastorasyster.blogg.se
Postat av: Martina

Efter en koll i almanackan så har det visat sig att jag inte hinner till Linköping. Men min bästa vän jobbar där så hon skulle gå och se om den fanns kvar idag:-)

2008-04-29 @ 14:23:47
Postat av: Pertan

Ville bara säga ha en trevlig helg och hoppas du får tag i klänningen :)

2008-04-29 @ 22:00:05
URL: http://storastorasyster.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0