Snö, köttbullar och pepparkakor

Igår vaknade vi till en strålande vit dag, -4 grader och massa sol. Jakob förklarade mycket ingående att det glittrade ute. Allt var jätteljust verkligen. Mådde jättebra, kände mig så himla pigg. Jimmy hade åkt iväg med Es vagn, men jag gosade ner honom i sulkyn istället, med täcke och hela faderullan. Han somnade omgående. Vi andra tog fram julklappspulkorna från förra året som vi aldrig kunde använda. Sen åkte vi nerför lilla backen hos mamma och pappa. pappa har äntligen lärt sig att skrapa så att det är lite snö kvar, när jag var liten skrapade han alltid så att gruset kom fram. Efter nån timma gick vi in till mamma och fikade och ungarna ritade.

Väl hemma igen somnade Alma och E och Jakob spelade lite tv-spel. Själv ställde jag mig och gjorde köttbullar. Slängde i köttfärs och färdig kryddblandning i min underbara rosa Kenwood och fick till en helt perfekt smet. Stekte dom på långpannan sen, supergoda!

Efter middagen så fick Jimmy umgås med E så bakade jag och barnen pepparkakor. Alma bakade två plåtar, Jakob bakade fyra pepparkakor. Man kan väl säga att en av dom är mer uthållig än den andre. Pepparkaksbak (400w x 541h)

På kvällen kände jag mig själv helt chockad över vad jag åstadkomit under dagen, det är ju sån jag vill vara jämt! Men hur ska man orka det??

Kommentarer
Postat av: Sara

Det orkar man inte, men man har sina ljusa stunder. är precis som att man liksom får upp farten och då går allt lekande lätt medan dagen efter så orkar man knappt
klä på sig :-) *kram* på dig vännen! Låter så mysigt :-D

2007-11-28 @ 11:53:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0